Startguide booking2017-05-01T08:46:07+00:00

Startguide, booking

Kom hurtigt i gang med at benytte Akazell Booking

Velkommen til dit nye bookingsystem!

Alle oplysninger og skabeloner er allerede udfyldt med standard-tekster, så det eneste du skal gøre for at komme i gang, er at oprette ydelser, medarbejdere og lokationer. Se her, hvordan du skal gøre:

Opret ydelser:

Klik her for at få en uddybende forklaring af funktionerne på siden, bl.a. den tid, der kan knyttes til en ydelse.

Hvis du har mange ydelser kan det være en god idé at inddele dem i kategorier for at lette overskueligheden ved en booking. Se her hvordan du opretter kategorier.

Opret lokation:

Se her for at læse mere om funktionerne vedr. lokationer, herunder hvordan man opretter dage, hvor lokationen har lukket.

Opret medarbejdere:

Se her for at læse mere om de funktioner, der knytter sig til medarbejderne, bl.a. hvordan du kan oprette feriedage eller dage, hvor en medarbejder har tidligt fri.

Nyttige indstillinger:

For at komme i gang med at bruge bookingsystemet skal du indtaste din virksomheds åbningstid:

Under ‘Frontend indstillinger’ kan du desuden se den sti, som dit bookingsystem har fået tildelt. Du kan indtaste en alternativ sti. Klik på linket for at se bookingsystemets frontside og se, hvad kunderne ser.

Udover de få indstillinger, der er nævnt herover, har du stor indflydelse på designet af din bookingside, og du kan i høj grad vælge, hvordan kunden skal se systemet.

Der henvises til forsideindstillingerne og til administrations-indstillingerne.

Får du brug for hjælp til bookingsystemet, vil der til enhver tid være stor hjælp at hente i brugervejledningerne, der ligger under menupunktet ‘Hjælp’.

God fornøjelse med Akazell Booking!