Quickguide2017-05-05T09:55:32+00:00

Akazell Quickguide

Oprette konto

Når du er ny kunde, skal du starte med at oprette en konto. Klik på Akazell Login:

Klik derefter på Tilmelding:

Du kan nu udfylde dit firmas oplysninger – felterne med * skal udfyldes, de øvrige felter kan du vælge at udfylde. Klik derefter på Tilmeld:

På denne side kan du komme med yderligere oplysninger om dit firma:

  1. Her kan du uploade dit logo.

  2. Her kan du skrive den afslutningshilsen, der kommer til at stå på bl.a. fakturaer.

  3. Her kan du uploade et foto. Vær opmærksom på, at der kan komme en fejlmeddelelse. Sker det, er billedet for stort. Gør billedet mindre og prøv igen.

  4. Her kan du skrive dit firmas bankoplysninger.

  5. Her kan du skrive det ordrenr., du gerne vil have skal være det første nr. i rækken.

  6. Her kan du skrive det fakturanr., du gerne vil have skal være det første nr. i rækken.

  7. Klik her for at gemme og fortsætte.

Tillykke – du har nu oprettet en konto, og kan gå i gang med at bruge Alkazell.

Oprette kontakter

Klik på Kontakt og derefter Opret kontakt:

Du kan enten indtaste oplysningerne manuelt i de forskellige felter, eller søge på et firmanavn og automatisk få overført oplysningerne. Indtast et firmanavn i feltet Firma og klik derefter på Søg:

Klik på det firma, du vil have som kontakt, og tryk på Add Details, og oplysningerne bliver nu automatisk lagt ind på din kontakt:

Du kan nu vælge at indtaste de manglende oplysninger som f.eks. CVR-nr., kundetype osv.

Derefter kan du tilføje en kontaktperson i den oprettede firmakontakt ved at udfylde personoplysninger i højre side. Er der flere kontakter i samme firma, skal du klikke på Tilføj kontakt person:

Husk at klikke på Gem i nederste venstre hjørne, når du er færdig med at oprette din kontakt.