Kontakter2017-05-05T12:11:29+00:00

Oprette kontakt

Klik på Kontakt:

Klik derefter på Opret Kontakt. Du får nu dette skema frem og kan begynde at indtaste oplysninger om din første kontakt:

Du kan enten indtaste oplysningerne manuelt i de forskellige felter, eller søge på et firmanavn og automatisk få overført oplysningerne. Indtast et firmanavn i feltet Firma og klik derefter på Søg:

Klik på det firma, du vil have som kontakt, og tryk på Add Details, og oplysningerne bliver nu automatisk lagt ind på din kontakt:

Du kan nu vælge at indtaste de manglende oplysninger som f.eks. CVR-nr.

Længere nede på siden kan du vælge mellem forskellige firmatyper ved at klikke på Firmatype – Vælg værdier og klik på det, der gælder for din kontakt:

Nederst på siden kan du vælge følgende:

  1. Firma størrelse – klik på Vælg firma størrelse og vælg et antal medarbejdere

  2. Kredit gruppe – klik på 8 dage og få forskellige muligheder

  3. Kunde type – klik på Vælg kunde type og vælg mellem kunde eller leverandør

Derefter kan du tilføje kontaktpersoner i den oprettede firmakontakt ved at udfylde personoplysninger i højre side. Hvis du skal have flere kontaktpersoner på samme kontakt, skal du klikke på Tilføj kontakt person:

Klik til sidst på Gem i nederste venstre hjørne:

Du får nu dette skærmbillede frem, hvor du har mulighed for at tilføje en aktivitet. Her kan du:

  1. Tilføje et notat til din kontakt

  2. Klikke på Aktivitet og vælge f.eks. Ringet op, talt med beslutningstager

  3. Tilføje en påmindelse

For at tilføje en påmindelse, klik på Tilføj påmindelse. Udfyld de forskellige felter bl.a. med tidspunkt for påmindelse, og klik til sidst på Tilføj påmindelse:

Derefter får du en oversigt over dine påmindelser. Du har nu følgende muligheder:

  1. Tilføje endnu en påmindelse

  2. Downloade iCalendar begivenhed

  3. Udsætte begivenheden til næste hverdag

  4. Redigere i begivenheden

  5. Slette begivenheden

  6. Du kan også slette begivenheden ved at klikke her og derefter på Slet valgte