Bookingvejledning – frontend indstillinger2017-05-01T10:15:36+00:00

Bookingvejledning – frontend indstillinger

 

På denne side kan du indstille det, som kunden ser på forsiden.

A. Her kan du uploade din virksomheds logo. Logoet bliver vist øverst på siden, når kunden foretager en booking.

B. Når man på forsiden foretager en booking, skal man igennem 5 skridt: – lokation – service – medarbejder – kontaktoplysninger og bekræftelse.

Her kan du vælge, om skridtet vedr. service skal vises på forsiden. Det vil f.eks. være relevant at dektivere dette skridt, hvis der kun tilbydes én service.

C. Her kan du vælge at aktivere eller deaktivere skridtet lokation. Det vil være relevant at deaktivere dette skridt, hvis din virksomhed kun har én lokation/butik.

D. Her kan du vælge at aktivere eller deaktivere skridtet medarbejder. Det vil være relevant at deaktivere dette skridt, hvis din virksomhed kun har én medarbejder.

E. Man kan vælge, at der sendes en e-mail med fakturakopi til kunden, idet øjeblik man trykker på ’betalt’-ikonet på reservationsoversigten. Her vælger du, om du ønsker, at der skal udsendes denne mail.

F. Prisen du indtaster på service-siden er altid ekskl. moms. Vælg her, om prisen, som kunden ser, skal være ekskl. moms eller tillægges moms.

G. Tilpas, hvordan du ønsker, at kunden skal se servicesiden, når hun booker. Har du mange servicer, vil det være relevant at opdele dem i kategorier og vise kategorierne som knapper. Har du få kategorier/servicer, kan det være en god idé at vise alle kategorier som åbne. Prøv dig frem med mulighederne.
Hvis du vælger, at kategorierne skal vises som knapper, får du desuden mulighed for at vælge farven på knapperne.

H. Hvis du har valgt at vise kategorierne som knapper, kan du her vælge, hvilken farve disse knapper skal have. 

I. Her vælger du hvilken åbningstid din online bookingservice skal have.
 – Vælg standard tid, hvis du har åbent samme tidspunkt hver dag, f.eks. 10.00-18.00.
 – Vælg altid åbent, hvis der altid er åbent.
 – Og vælg ‘Tilgængelig tid’, hvis der er forskellige åbningstider pr. dage og hvis der er lukket nogle dage.
Det tidspunkt du anfører her under indstillingerne, vil være det tidspunkt dine services, lokationer og medarbejdere har åbent for booking, medmindre du anfører andet særskilt på disse.

J-P. På forsiden skal kunden indtaste sine kontaktoplysninger for at foretage en booking. Her vælger du hvilke indtastningsfelter der skal vises på forsiden, og hvilke felter der skal være obligatoriske at udfylde, for at kunden kan foretage en booking.

Q. Hvis der vælges ’I fysisk butik’, vil kunden blive bedt om at bekræfte sine booking-valg, og herefter er reservationen gennemført. Vælges der ’Quickpay’, bliver kunden efter bekræftelsen ført til Quickpay betalingssiden, hvor han skan betale for ydelsen på forhånd. For at Quickpay-funktionen virker, skal du have en tillægsaftale omkring Quickpay.

R. Dette er linket til forsiden af dit bookingmodul. Ved opstart har du fået tildelt en sti, men du kan vælge en anden sti ved at skrive det her.

S. Her kan du selv få lov til at bestemme hvilken farve menubjælken på forsiden skal have.

T. Her bestemmer du farven på teksten på menubjælken.

U. Her bestemmer du farven på bjælken med ’Tidligere bookinger’ på ’Mine bookinger’-siden på forsiden.

V. Her bestemmer du farven på bjælken med Fremtidige bookinger’ på ’Mine bookinger’-siden på forsiden.

W. Her bestemmer du farven på ‘Næste’-knappen.

X. Her bestemmer du farven på ‘Tilbage’-knappen.

Y. Her bestemmer du farven på den runde knap, der viser de gennemførte trin.

Z. Klik her for at gemme dine indstillinger.