Booking vejledning – oversigt2017-05-01T09:25:43+00:00

Bookingvejledning – oversigt

 På bookingsiden har du et overblik over de foretagne bookinger og du kan administrere dem herfra.

A. Du kan klikke her for at få vist bookinger i dagsvisning.

B. Klik her for at få ugevisning.

C. Her kan du gå tilbage for at se forrige uges bookinger.

D. Med et klik her springes der til nuværende uge.

E. Klik her for at se næste uges bookinger.

F. Klik her for at oprette en booking på vegne af en kunde.

G. Her kan der søges på f.eks. kundenavn og ydelser. Klik på ’Flere indstillinger’ for flere søgemuligheder.

H. Når en booking er blevet annulleret, vil den blive vist således i bookingoversigten – grå og foldet sammen. Klik på +-ikonet for at se kundenavn m.v.

I. Klik her for at få vist yderligere information omkring kunden og den bookede ydelse. Her kan du også skifte status på bookingen. Der vil ikke blive sendt besked til kunden ved ændret status – dette er udelukkende til internt brug på nuværende tidspunkt.

J. Ved at klikke på dette ikon kan man som admin flytte en booking. Dette er brugbart, hvis en kunde ringer og ønsker at flytte en booking. Det er lavet således, at en kunde ikke kan flytte en booking når der er under 24 timer til bookingens start, og i dette tilfælde vi kunden kontakte dig.

K. Klik her for at annullere en booking. Det er lavet således, at en kunde ikke kan annullere en booking, når der er under 24 timer til bookingens start, og i dette tilfælde vi kunden kontakte dig.

L. Hvis kunden under bookingen har skrevet en kommentar, vil dette ikon blive vist. Klik på ikonet for at få vist kommentaren.

M. Klik på dette ikon når kunden har betalt sin ydelse. Der vil så automatisk blive oprettet en faktura, som du kan vælge at sende til kunden pr. mail (se afsnittet om Frontend Indstillinger).
Systemet vil tjekke, om en kunde har tidligere, ubetalte regninger/bookinger (hvor der ikke er trykket på ikonet). Hvis dette er tilfældet, vil en booking her i oversigten blive vist med rød baggrund for at markere, at kunden har ubetalt regninger.